MALÝ vs. VELKÝ SHOP

   Řekli jsme si, že Vám tady písneme náš osobní názor, vlastně jako vždy a zkusím zde vypsat a srovnat výhody a nevýhody malých a velkých shopů. Tak tady jsou:

MALÝ SHOP ( co je takové slovní spojení " MALÝ SCHOP" ? :), myslíme si, že tržba do 300 tisíc měsíčně to splňuje )

VÝHODY: 

- naprosto osobní přístup, zasmějeme se, pokecáme i nad rámec strohých či automatických mailů, protože nás to takhle baví, nejsme jen zaměstnanci, kteří musí splnit čísla

- profesionální poradenství, jelikož těch dotazů není tolik, zvedneme to vždy a pouze my, kteří tomu rozumíme, teda aspoň si to myslíme :), neznáme vše, ale hodně

- individuální vyřizování reklamací, nemáme sepsán postup, jak se mají vyřizovat, pokaždé je to totiž jiné, vždy myslíme na to, jak by se to líbilo nám a tak se snažíme chovat

NEVÝHODY:

- jednoznačně menší nabídka sortimentu, ale je to nevýhoda? Víme to podle sebe, pokud si mám vybrat třeba televizi a mám jich na výběr stovky, nikdy nebudu vědět, jaká je pro mne nejlepší, buď si nevyberu a jsem nešťastný, nebo dám na nějaké doporučení, třeba i obchodu, ale to třeba napsali oni, páč to chtějí prodat, třeba

- menší skladová zásoba, ano, to je určitě naše nevýhoda, nemáme milióny na skladové zásoby

- reklama, ano a nemáme ani na to vrazit další milióny do reklamy, ale zase, je to nevýhoda, když profesionální studie říkají, že 50% reklamy nefunguje, jen nikdo neví, která část to je :) Ale je pravda, že se o nás jen tak nedozvíte

VELKÝ SHOP:

VÝHODY:

- již jsme to zmiňovali, většinou mívají vyšší skladovou zásobu, ale jak kdy, pokud nabízí nesmyslně spousty podobných položek, tak také nemají vše v dostatečném množství

- reklama, ano, většinou mají prachy na to, abyste o nich věděli, otázkou je za jakou cenu

NEVÝHODY:

- určitě málo nebo žádný osobní přístup, mám odpovědět takto, toto mám vyřídit takto, většinou to je sešňerováno vnitřními předpisy

- neznalost zboží, pokud je shop opravdu velký a mají spousty položek, není možné, aby Vám to vždy zvedl profesionál, který ví či zná. Zaprvé je těchto lidí opravdu málo, musíte je dobře zaplatit a musíte jich mít dost, často Vám to zvedne pracovník, který jen vyřizuje objednávky, odkáže Vás na text na shopu apod.

REMÍZA:

- ceny, zde bychom zvolili remízu, pokud nabízíme stejné zboží, tak máme všichni stejný zdroj, velký shop může mít lehce lepší nákupku, ale né o moc, za to ale potřebuje zaplatit ty lidi okolo + vydat peníze na reklamu, tudíž musí mít vyšší marži, malý shop možná hůře nakoupí, ale né vždy tomu tak je, naopak mu stačí menší provize, takže jsme na tom naprosto stejně, platí to jak u ceny zboží, tak u ceny dopravy